Två goda nyheter och en dålig

Rekorddåliga siffror för V

Jag är inte direkt någon vänster anhängare så det värmer mitt svarta kapitalistiska och liberala hjärta när jag ser att vänsterpartiet ligger risigt till. V är en relik av en misslyckad politisk ideologi som förtjänar att dumpas i komposten där den kan förmulta bort. Inget gott har någonsin kommit ut kommunism.

Det glädjer mig även att folkpartiet ökat enligt dessa oppinionssiffror. Men men vi får se hur det går på valdagen. Jag hoppas fp blir näst största regeringspartiet efter nästa val. Only time will tell.

C vill avskaffa inkomstgräns för studenter

Det är på tiden! Inkomstgränsen är helt absurd och tjänar inget syfte alls. Det enda det gör är att minska studenters frihet. Om en student känner att de kan jobba och plugga samtidigt så låt henne! Det är inte statens roll att bestämma om studenter får tjäna pengar eller ej.

Det som borde göras är att studiemedlen höjs nog mycket så att ingen student behöver jobba. Men så som det ser ut idag med totala studiemedel på runt 7000 i månaden och hyror på 4000 så har studenter inget val. Jag har lyckats klara mig för att jag är billig som fan i drift. Men jag har inte heller någonsin råd med något utöver budgeten. Har fan inte ens råd med nya glasögon eller en tur till tandläkaren.

M mot att redovisa enskilda gåvor

Partier borde enligt lag vara skyldiga att redovisa alla gåvor som är stora nog för att man ska fundera ifall våra politiker blir köpta. Det får inte bli som i USA där de stora företagen finansierar valkampanjerna. Lägg korten på borden! Men 20 000 låter som en väldig låg gräns. Allt över 100 000 verkar rimligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback