EU vill omyndigförklara oss.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=655841

Citat.
Hit hör tydligare innehållsförteckningar, att industrin pressas att producera produkter med mindre salt, fett och socker samt att konsumenterna får bättre information om näringslära.
Industrin måste inse att tiden är på väg att rinna ifrån oss. Når vi inga resultat på EU-nivå kan vi inte undvika lagstiftning, sade Kyprianou.

Ja blir rätt grinig när jag läser sådana saker. För det första så är det inte matindustrins fel att folk är feta, industrin tvingar inte någon att äta onyttiga saker. Vem som helst kan läsa en innehållsförteckning och är man sen så jävla dum att man inte förstår att socker+fett=tjock så får man skylla sig själv.

Folk blir feta för att de är lata, end of story. Att försöka lägga skatter och straff på industrin för att vanligt folk uppenbarligen saknar folkvett är inte rätt väg att gå. Vad kommer härnäst? Förbjuda chips, hamburgare och godis? Nej tack, jag vill ha mina chips, hamburgare och godis ifred.

Det är fan dags att folk tar lite eget ansvar! Gå ner i vikt är det enklaste som finns, mindre mat och mer motion. Bara man skrapar bort alla ursäkter som "sockerberoende", "jag är född såhär", "jag har provat allt"  osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback