Evolutionen måste förbjudas?

Evolutionen är bara en mekanism för att upprätthålla det partriarkala samhället! Därför måste evolutionen genast förbjudas!

Varför detta utbrott? Jo jag hörde en väldigt roande telefon diskussion på spårvagnen nyss, en kvinna var upprörd över att det fanns pissoarer. Hennes motivation var att kvinnor har det sämre ställt ekonomiskt och vanliga toaletter kostar några kronor att komma in på, men pissoarerna är gratis. Varför ska män få lätta på blåsan gratis medans våra hårt arbetande kvinnor måste lägga sina surt förvärvade kronor på toalettavgifter! SKANDAL! Hon sa surt att pissoarer ska tas bort.

Jag hade lite lust att fråga henne om hon inte tycker det är orimligt att vara grinig över att män råkar ha den utrustning som krävs för att pissa stående. Det är inte direkt något vi kan göra åt det. För ingen kommer klippa av den i sympati med kvinnorna. Däremot kanske man borde göra alla toaletter på stan gratis istället, fast då vore väll denna kvinnan sur över att det finns fler ställen för män än för kvinnor att lätta på blåsan.

Nä jämlikhet har aldrig och kommer aldrig betyda att alla är likadana, för vi är inte likadana. Punkt, slut. Nu ska jag gå och utnyttja min förmåga att pissa stående!

Kommentarer
Postat av: Morgan le Fay

Kvinnor kan också kissa stående, jag har läst guider om hur man ska bära sig åt!
Efter att ha hukat bland brännässlor i diken alltför många gånger planerar jag att lära mig denna stående konst...

Postat av: Johan Simu

Imponerande :) Om vi nånsin av någon konstig anledning skulle mötas i fyllan får vi pissa ikapp helt enkelt!

2007-10-02 @ 13:36:56
URL: http://gronarealisten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback