Farväl Lasse

image250


Vissa nyheter är roliga och vissa vill man inte höra... Imorse fick jag reda på att en god vän dött. Jag har känt få människor som var så generösa, optimistiska och glada som Lasse. Trots att han hela livet fick slita med en sjukdom vi alla visste skulle ta hans liv vid ung ålder så kämpade han på med ett leende. Han var alltid full med energi, ibland i överskott, och var alltid den första att skratta och le.

Att han dog nu visar hur jävla orättvist världen är. Just när det fanns hopp om att han skulle kunna bli frisk genom en transplantation då ska det hända. När jag senast pratade med han så var det tungt, men han hade iallafall hopp och han kämpade på för att bygga upp sin kropp inför transplantationen. Allting såg så bra ut, sen helt plötsligt var allt över. Varför? Var finns rättvisan i det... Ett halvår eller ett år till och allt hade ordnat sig och Lasse hade kunnat leva ett fullgott liv. Han förtjänade det mer än någon annan.

Farväl Lasse, vi är många som kommer sakna dig väldigt mycket! Jag ångrar att vi inte hade mer kontakt efter att jag flyttade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback