Imorgon går flyttlasset



Imorgon får flyttlasses med mina grejer, ska packa ner min dator nu. Det dröjer upp till två veckor innan jag får mina saker till Delft så jag lär inte blogga innan dess, förutom kanske ett litet kort inlägg eller två från jobbdatorn. Känns pirrigt, kommer bli tråkigt att bo utan
maria...

Kommer bli knepigt också att inte kunna prata svenska. Tur att jag är rätt van vid att flytta runt vid det här laget iallafall, nog för jag har aldrig flyttat utomland förutom. Flyttturerna de senaste åren har sett ut såhär:

2003 Gällivare -> Linköping
2004 Linköping -> Götborg
2005 Göteborg -> Linköping
2006 Linköping -> Göteborg
2008 Göteborg -> Delft

5 flyttar på sex år... Sen blir det flytt från Delft till Haag eller Rotterdam om ett halvår. Nästa år eller året därefter lär jag spendera flera månader i Beijing, ingen flytt direkt men nästan. Då har jag kommit en bra bit från Gällivare iallafall....

Kommentarer
Postat av: Kristian J

Nu kan vi passa på med lite fräcka kommentarer och tokiga påståenden när husbonden är utom räckhåll från tangentbordet

2008-07-04 @ 14:31:59
Postat av: Johan Simu

Riktigt sa kul kan ni nog inte ha :) Har tillgang till natet genom universitetet. Men inget svenskt tangentbord bah. Hoppas min dator dyker upp snart sa man har natt att sysselsatta sig med i min lilla skokartong till lagenhet.

Postat av: bjorn





Nord pool



Kraft därifrån



Solcell (tom fönster) energi (10% men dyrt) och värme (20% och billigt).

Fjärrvärme och saltkraft till vågkraft kanske och möjliga energiformer (fram till fusion någon gång)

Energilag = jfr i underversum (högre civilisation)= från människor (inrikta sig på rätt saker och energi = frigöra) till energieffektivitet (husfrågan och tex s politik = klimatskatt och energieffektivisering).

2008-07-15 @ 04:32:45
URL: http://www.nordiskasverige.blogspot.com
Postat av: Bengt

en kommentartill till inlägg björn...



"???"

2008-07-15 @ 22:20:20
Postat av: Erik

Vet inte vad jag egentligen ska tycka om ett av dina motton. Om man måste vara säker på sin sak innan man öppnar käften blir det ju inte alltid någon bra diskussion. Då menar jag förstås inte att man halsstarrigt ska hålla fast vid något som helt uppenbart är fel, utan att man kanske vill pröva en teori mot någon annan.

2008-07-17 @ 23:09:02
Postat av: johan nissen

Jag hoppas att du inte helt glömmer bort bloggen där borta i Holland!

2008-07-22 @ 23:24:07
URL: http://reflexions-of-red.blogspot.com
Postat av: Johan Simu

Nejnej, den kommer igang igen sa fort jag fatt hit min dator fran sverige :) Just nu vantar jag bara pa flyttlasset, det ska komma nangang imorgon pa eftermiddagen.

2008-07-23 @ 09:15:48
URL: http://gronarealisten.blogg.se/
Postat av: bjorn

sverige inför evig lag (förinta världen om grundlagen inte uppfylls = 1 man i armen)



bättre med folkmord (etnisk riskpremie)



nanorobotar, återkräva förlorat land , inkräva rättigheter , rättsrekvisit och skingra och splittra



usa tex störst bäst och vackrast

känna på sitt folkmord i vietnam (napalm och svart fosfor)



Jo, vår gamla krigslag mot Katolska kyrkan kan ju nu realiseras

Berlusconis lagar (kk har ju länge sett sig som över lagen)



med konfiskationslagarna mm (skyddande av brottsling)



Lägga ner kk



Och då inte knullkontakt



Som pedofilerna använt mot små barn och kanske nunnor och korgossar också



http://katolskaeuhydrahelvetet.blogspot.com/



en fästing i röven på dom





http://strikeforcevetansvarreligionen.blogspot.com/



http://juridiskaresonemang.blogspot.com/



Vetenskap

Beprövad erfarenhet (läkaretik, högskolans tredje uppgift= inte sant religonen, aliens i så fall)

hela er själva då å belasta inte försäkringssystemet



inte ha allmänna medel, pension etc

2008-07-24 @ 21:52:46
Postat av: christoffer

Johan ett tips. blocka signaturen björns meddelanden.



Han massspammar bloggar med identiska kommentarer som är helt irelevanta och länkar till sina egna bloggar.



Han är redan banlyst från många andra bloggar



/C

2008-07-25 @ 09:06:56
URL: http://blue-green-mess.blogspot.com
Postat av: Johan Simu

Done :) Tack för tipset!

2008-07-25 @ 09:11:08
URL: http://gronarealisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback