Hemma igen

image135



Kom hem från den grekiska ön kefalonein igår sent på kvällen. Det var jäkligt skönt att vara där, vi låg på stranden typ 5-6 timmar varje dag, jag höll mig mest under skuggan av en parasoll. Jag lyckades även undvika att bränna min stackars skalle. Synd att jag aldrig kan få ens en gnutta till färg. Före grekland så såg jag ut som ett lik, nu ser jag lite mer levande ut kanske. Men jag hade ändå kunnat spela ett övertygande lik i vilken film som helst helt utan smink. Bilden högst upp visar stranden och byn som vi befann oss i.

Det bästa med att åka iväg är att slippa laga mat och alla sådana vardagssysslor. Man kunde få förrätt, middag och en liter vin för under 30 euro. Betydligt bättre än på Sardinien där samma hade kostat dubbelt så mycket. Till och med en snål och fattig fan som jag kunde alltså njuta av resturangmaten utan att gråta när notan levereras.

Nu är det bara att anpassa sig till regnet igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback