Dags för en liten semester

image131

Imorgon drar jag iväg till min hemstad. Gällivare i kallaste Lappland. En liten håla där karlarna dricker hembränt och kvinnorna lagar renskav. Där renarna strövar fritt och björnarna vandrar i stan. En stad där samernas jojkande ekar i den bista vinternatten.

Nå joo riktigt så illa är det kanske inte där. Men epatraktorer, snus och skidojackor är hetaste modet iallafall. Jag får hoppas att myggjävlarna inte hunnit föröka sig ordentligt ännu. För jag vill ut och grilla så som man verkligen ska grilla. Inte över någon sketen grill fylld med illaluktande kol. Det ska vara öppen eld i skogen.

En brasa, en jäger och en redig korv som dryper av fett. Det är grejer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback