Hur jag vill vakna upp

image121



Nu är det tamejfan bara att alla nanofysiker, ingenjörer och andra läser ordentligt för detta vill jag ska vara realiserat inom typ 20 år.

När jag vaknar på morgonen ska jag inte vakna av någon skränig jävla väckarklocka, snarare så ska små nanobottar frigöra rätt hormon i min kropp så att jag vaknar upp "naturligt" och glad! Direkt min lägenhet märker att jag vaknat genom att övervaka min puls eller liknande så ska min favoritmusik slås på. Eventuellt så kan väggarna visa upp någon lämplig vy, tex utsikten från en fjällstuga i abisko.

Medans jag ligger kvar i sängen ska jag kunna ta fram en meny i mitt synfält som genereras genom att ett implantat stimulerar mina synnerver eller det centra i hjärnan som reglerar synen. Med den menyn ska jag kunna göra ALLT, läsa morgontidningen, slå på kaffet, kolla mina favoritbloggar, maila chefen och säga att jag jobbar hemma idag, öppna persiennerna, ställa in ljuset i lägenheten, stimulera rätt körtlar så lite mer roliga hormoner frigörs i min kropp som piggar upp ännu mer, kontrollera mitt blodtryck osv. Dessutom ska jag kunna lagra allt viktigt i ett implanterat elektronisk minne eftersom mitt eget minne är kasst.

När jag väl kliver ur sängen och går in på muggen så ska spegeln med en len kvinnoröst säga åt mig "godmorgon sexy, jävlar va snygg du är idag. Men du kan nog behöva en liten rakning". Sen ska spegelfan, om jag vill, raka mig med en precisionslaser. Medans den rakar mig kan morgonnyheterna spelas upp på en del av spegeln ifall jag inte vill ha det direkt i min synfält. När jag lättar på blåsan så ska toaletten kunna tala om för mig ifall jag lider av lite vätskebrist, vilka mineraler och vitaminer jag kan tänkas behöva äta extra osv. Toalettens röst ska dock inte vara kvinnlig för det känns lite perverst. Bäst vore om toaletten har en röst jag verkligen avskyr, då blir det ett rent nöje att pissa i den.

När jag väl går ut i köket ska en liten köksrobot redan ha ställt en fylld kopp kaffe på bordet tillsammans med den frukost jag känner mig sugen på. Nu kan mina implantat i hjärnan börja uppdatera mig på vad jag ska göra idag, vad jag behöver göra på jobbet, vad som saknas i kylen och frysen och som måste beställas hem av den trevliga lokala matvaruaffärsroboten, påminna mig om att trakasera någon dum greenpeace blogg ect. 

När det är dags att gå hemifrån så ska alla mina kläder vara framlagda och strykta av en trevlig hushållsrobot, samtidigt så beställer jag eller någon dator hem en automatisk elbil som ska köra mig till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Nils Rudqvist

Så pissig jag känner mig på mornarna så kommer jag bli beroende av skiten på tre millisekunder! Men gött vore det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback