Jag älskar lördagar

Idag ska jag skriva om nått helt annat än kärnkraft, nu ska de handlar om kroppsbyggning och lördagsgodis :)

Lördagar är heliga för mig. Jag älskar att äta, det är nog min främsta hobby. Speciellt onyttiga saker, ju mer flott och socker och helvete det är ju mer njuter jag. Men samtidigt så är jag hobby kroppsbyggare/styrkelyftare och det värsta en kroppsbyggare vet är att vara fet. Släng in en gnutta värdelös förbränning i det hela så inser man snabbt vars konflikten uppstår för mig.

Tidigare år har jag alltid varit som en jojo, jag går upp 20 kilo på hösten och äter fritt sen går jag ner 20 kilo igen på våren och tränar som besatt. Problemet med det är att hösten är lätt men våren är ett enda långt experiment för hur hårt man kan pusha sig själv. Det är förstås en utmaning men är motivationen inte på topp så funkar det inte riktigt. De senaste två åren har min motivation aldrig varit riktigt så hög som den jag hade under de första 4 åren av 2000 talet. Min deffning våren 2004 tex såg ut såhär. Från 104 till 84 kg.

image176

image178

Även om jag aldrig uppnådde någon direkt tävlingsform med ådror på magen så var jag riktigt nöjd den sommarn, kroppsfettet låg på runt 9% och med tanken på mina genetiska förutsättningar så är det en rejälj prestation. Men jag har nog aldrig kör sönder min kropp så hårt som den våren, 2 timmar promenader varje dag, 45 minuters hård förbränning på gymmet 3-4ggr i veckan och 4 gympass i veckan. Allt medans jag åt under 1800 kcal per dag, över 50% av kalorierna kom från protein. För de som inte har en koll på vad kalorikonsumptionen brukar ligga på så kan jag nämna att det finns fitnesstjejer som väger hälften av vad jag gör och som deffar på 1800 kcal. dålig är min förbränning, den är oförlåtande så in i helvete.

Vad i allsin dar har detta med lördagar att göra då? Jo när jag deffar så tar jag en dag i veckan och äter precis vad jag vill i vilka kvantiteter jag vill. En sån dag slutar oftast med att jag ligger utslagen i soffan med ett glaspaket i famnen och mår jävligt dåligt men är lycklig som en greenpeaceaktivist fastkedjdan vid en tunna kärnavfall. Dvs väldigt belåten! Denna dagen brukar alltid vara fredagar eller lördagar och det är en tradition jag följt sen jag gick gymnasiet, under gymnasietiden var min och min vän
connys ätardagar legendariska. När man deffar är varje ätardag verkligen som julafton, hela veckan går man och tänker på den, funderar på vad man ska äta och längtar efter att få vakna på morgonen och bara stoppa i sig all skräpmat man åtrår.

Anledningen till att jag skriver om detta är för att idag är det en ätardag :) Jag har varit slapp och slö hela hösten i princip men jag har inte svällt upp till orimliga proportioner, visserligen så är jag hyffsat fet. Men jag väger iallafall bara 95 kilo, inte över 100 som jag brukar. Jag har legat runt 1800-2200 kcal hela hösten så det är därför jag inte blivit en fetmaballong. 

För två veckor sen så kom min motivation tillbaka helt och hållet, äntligen känner jag lite glöd igen. Nu ska jag tamejfan ner till 80-85 kilo igen. Det äckliga späcket ska väck! Jag hatar att vara fet, det är motbjudande att se mig själv i spegeln. Så därför har jag inlett en deffning, med lite mjukstart denna gången. Nu promenerar jag 1 timme 5-6 dagar i veckan och gymmar 3 gånger i veckan. Efter jul däremot så blir det att höja tempot till samma nivå som 2004. Målen är enkla, jag ska väga under 85 kilo samtidigt som jag ökar min bänk från 160kg idag till 170kg och marklyft från 230kg idag till minst 250kg.  Jag vet att jag har en hel del mer muskelmassa nu än 2004, så sommarformen 2008 ska bli den bästa jag någonsin uppnått! Om jag så ska halvdö på kuppen.

Iallafall tillbaka till varför just denna lördagen är lite bättre än lördagar brukar vara. Jag är en sci-fi nörd och igår la jag klorna på ett nytt sci-fi spel. Mass Effect!

image179

Spelet råkar vara gjort av en av mina favoritföretag, nämligen BioWare. Allt BioWare rör vid blir till guld. Därför har jag en heldag med Mass Effect och varma mackor att se fram emot. Det kan fan inte bli bättre! Min flickvän, kroppsbyggning, kärnteknik, god mat och sci-fi. Det är det som gör livet riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: David C Bernvi

Shit Joahn skriv ett nytt blogginlägg, jag har länkat ifrån min blogg just om Avenycneterns möte.

----

Hahah, nä bara skoja!! Du lär ju skrämma bort folk som bara tänker så långt näsan räcker. :D

Postat av: Johan Simu

Tur att mötet inte är på en lördag, de kanske hade varit rädda för att jag ska äta upp dom :)

2007-11-24 @ 22:04:03
URL: http://gronarealisten.blogg.se/
Postat av: Sonny

Bra jobbat, facinerande läsning i detta inlägg måste jag säga. Keep up the good work :)

2008-05-12 @ 17:06:53
URL: http://thehustler.blogg.se
Postat av: Johan Simu

Tackar tackar :) Deffen fortgår!

2008-05-12 @ 20:10:37
URL: http://gronarealisten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback