Jag älskar ryska företag

image158

Eller mer korrekt så kan man säga att jag älskar namnen på ryska företag.

Atomstroyexport, Atomenergoprom, Gazprom, Irkutskenergo, Magnitogorsk, Novolipetsk Steel, Rosoboronexport, Tupolev, sovkomflot. Jag kan fortsätta i evigheter. Namnen bara utstrålar sån härlig totalt ondska, det är som taget från nån riktigt töntig kalla kriget roman där elaka ryssar försöker ta över världen. 
Kan se framför mig hur varenda ett av de företag har en arme med stora köttiga före detta Spetznas vid namn Vladimir eller Stanislav som bryter nacke, rygg, ben och knäskålar på alla som står ivägen. Man bråkar inte med grabbarna inom Gazprom eller Magnitogorsk, de behöver bara visa sina visitkort så ställer man sig på knä. Det är sånt tryck i namnen!

Det fnns endast ett företag med grymmare namn och det är, tro det eller ej, brittiskt.
Nukem!! Om bossen för Nukem går under smeknamnet Duke(alla som spelat pc spel fattar vad jag menar med det) då måste jag bara söka jobb där.

Poängen med detta blogginlägget är förövrigt, ifall det inte är uppenbart, nada!


Kommentarer
Postat av: Nils Rudqvist

Jag vill döpa mitt barn till Megatron, tror du att man kan det?

Postat av: Johan Simu

Du får åka till uganda och döpa ungen där och sen komma hem igen. Då kan de ju knappast opponera sig :)

2007-10-27 @ 13:18:51
URL: http://gronarealisten.blogg.se
Postat av: Johan Simu

När ska vi söka jobb hos Nukem föresten?

2007-10-27 @ 13:19:20
URL: http://gronarealisten.blogg.se
Postat av: Nils Rudqvist

Närsom :P

2007-10-29 @ 17:39:18
URL: http://treo.blogg.se
Postat av: Andreas

Hahahahahaha.... fyfan så roligt, joo jag spelade Duke "Nukem" förut hahha...
- Vars jobbar du då?
- På Nukem.
- Jaja, vad heter din chef då?
- Öööh, Duke.
- Duke... Nukem okk.

2007-12-26 @ 21:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback