YES!!

Fick ett samtal idag från Delft university angående min ansökan till en doktorandtjänst där(thorium användning i högtemperaturreaktorer), så nu ska jag på intervju i Delft den 18 mars. Jag kommer vara ett totalt nerv vrak nu i tre veckor.

På intervjun ska jag dels presentera under 20 minuter något tidigare arbete jag gjort inför studenter och personal på kärnteknikavdelningen i Delft. Jag tar nog och presenterat mitt kandidatarbete om neutrinospektrumet från Bor-8 sönderfall i solen. Det blir nog lite omväxling för kärntekniker att få ett rent kärnfysik föredrag och lite astrofysik är alltid skoj :) Sen efter presentationen blir jag intervjuad av två professorer och en doktor vid avdelningen. Känner redan hur jag börjat kallsvettas. Jag vill verkligen ha den tjänsten!

Håll tummarna för mig nu i tre veckor fram till jag står där!

Kommentarer
Postat av: Staffan

Hej Johan. Jag har just kommit hem från ett halvår vid TU-Delft och kan starkt rekommendera det (för att göra dig lite extra nervös inför intervjun). Kanske det roligaste halvåret hittills i mitt liv :)

De verkar vara helt ok på kärnfysik också, de har en rolig gammal 2MWs reaktor som körs kontinuerligt på campus.

Hoppas det blir av för dig!

2008-02-26 @ 21:29:45
Postat av: Johan Simu

Tack!

Det låter riktigt lovande :)

Hur är nederländerna att bo i föresten?

Postat av: arga gubben

Tättbefolkat! Väldigt ordnat.
Delft är en pittoresk gammal stad. Tur för dig att många pratar engelska. Hollänskan gör mig yr med blandningen av tyska och engelska

2008-02-27 @ 17:21:24
Postat av: Staffan

För mig var det jättehärligt. Folket är trevligt (speciellt mot svenskar, som verkar väldigt omtyckta). Utelivet är väldigt bra (inga stängningstider) men tyvärr har de flesta beneluxare usel musiksmak.

TU-Delft har dessutom vad det verkar stora resurser, och de har ett utmärkt "sportscenter" med all möjliga sporter.

Negativt är framför allt det usla klimatet.

2008-02-29 @ 14:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback