Suck

image233

Sitter för fult och trixar ihop en presentation jag ska hålla på tisdag om mitt kandidatexamensarbete.
Calculation of the 8B solar neutrino spectrum.
Ska även hålla samma presentation vid min intervju för doktorandposition veckan därefter, så jag försöker fila till den riktigt snitsigt. Men jag är så trött på det just nu gah. Jag får alltid beröm för mina presentationer men jag hatar dom lika jäkla mycket varje gång.

Siktar på 20 minuters presentation och är nu uppe i 17 powerpoint slides. Ska nog försöka få ihop runt 25 stycken. Tur att neutrinos har en så fascinerande historia att man kan spender 10+ minuter att bara prata om det. Det jag själv gjort under kandidatarbetet däremot kan nog sammanfattas på 5 minuter om man vill. Man kan väll förstås dyka ner i detalj efter detalj men det är endast intressant för de som kan fermi teori utantill och som dessutom synat just den sortens problematik som uppstår vid extremt kortlivade isotoper som 8-Beryllium.

En annan helt ointressant sak är att jag råkat knäcka min rygg ordentligt under senaste benpasset. Där rök nog mina tankar på att dra ny maxning i marklyft till sommarn... Ju längre man tränat ju lättare verkar man skada sig. Vad jag än gör nuförtiden så får jag ont någonstans, är det inte knäna så är det axlarna och om de inte gnäller då är det ryggen. Människokroppen är alldeles för vek! Iallafall min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback