Tidsslukare

image234

Råkade snubbla över ett nytt spel förra veckan,
Sins of a solar empire. Det var länge sen jag spelade ett riktigt bra strategispel så jag laddade ner Sins och testade det. Efter ungefär en timme så var det helt uppenbart att jag fastnat. Ett riktigt genuint bra spel helt enkelt. Om det finns två saker i strategispel som lockar mig så är det att man ska kunna spela på gigantiska banor och en spelomgång ska kunna ta flera timmar. Tidigare har egentligen bara Heroes of Might and Magic 2 och 3 uppfyllt de kraven, speciellt 3. Har nog som mest spelat 20-30 timmar på samma bana.

Men Sins knäcker nog Heroes till och med. Man kan göra banor så stora som man vill i princip, datorns prestanda sätter enda gränsen och Sins är medvetet utvecklat för att kunna köras även på slöa datorer. Har man då en bra dator så är det bara feta på :) Skön avkoppling jämfört med tex Starcraft där man måste vara redo att reagera på millisekunder när saker och ting händer. Det är också kul förstås, vet inte hur många många månader totalt jag spenderade med Starcraft under högstadietiden.

Synd att jag inte har tid nu att sitta och spela Sins, som en någorlunda hederlig människa så har jag iallafall lovat mig själv att om jag laddar ner ett spel som jag verkligen gillar så köper jag det. Sins är med andra ord inköpt! Väl värt de 270 spänn det kostade.

Kommentarer
Postat av: Designa din blogg - För dig som vill sticka ut i mängden

Läcker bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback