Fortsatt låg aktivitet...

Har inte skrivit så mycket på bloggen på sista tiden, tyvär så kan jag inte lova att jag kommer börja skriva mer igen inom den närmaste tiden heller. Anledningen är att jag fått lite "kärnkraftsöverdos", att jobba hela dagen med reaktorfysik och sen sitta och läsa/skriva om det på kvällen kan bli lite för mycket helt enkelt. Dessutom har min fritidsfokus för närvarande skiftat tillbaka till träningen igen som normalt sett alltid varit min största passion.

Med det sagt så kommer bloggen givetvis inte vara helt död, kommer kommentera nyheter osv som vanligt. Speciellt om nått lite större händer som får greenpeace och miljöpartiet att böla och gråta. Men ett inlägg om dagen blir det nog inte dessvärre.

På tal om träning, finns det något skönare än att träna hårt när ens motivation är på topp? Det knäcker tamejfan till och med sex. Jag hade nästan glömt bort hur kul det kan vara när man är 100% fokuserad, har nog inte tränat och ätit så här seriöst och hårt sen gymnasietiden. Både styrka och kondis är på topp just nu. Hoppas motivationen fortsätter, ska bli kul att se vad jag kan åstakomma fram till nästa sommar. Kanske jag äntligen kan nå trippla kroppsvikten i marklyft som jag trånat efter väldigt länge. Dubbla kroppsvikten i bänken borde iallafall vara en baggis om ett halvår.

Det enda jag hade kunnat tänka mig nu för att göra träningen bättre vore att hitta 2-3 andra 100% seriösa typer som är beredd att satsa allt på styrkelyft. Då hade det varit enkelt att öppna ett eget privat litet garagegym dit man endast köper den mest grundläggande utrustningen som behövs. Att en gång för alla slippa de förbannade fitness ställena med diarremusik, skitutrustning och proppat med idioter som slötränat och för det mesta är ivägen, det hade varit underbart. Varför köper stora gym alltid skitutrustning? Jag fattar det inte.

Iallafall, nästa vecka lär vara totaldött. Tar nämligen en vecka semester och åker till Göteborg. Ska bli skönt att äta svensk mat igen. Falukorv, köttbullar, lösgodis och kebabpizza. Varken kebab eller pizza är förstås svenskt, men kombinationen verkar inte existera utanför sverige?




Kommentarer
Postat av: Anonym Arbetare

Hej Johan



Har en insändare här från en lokaltidning du kanske skulle vilja svara på? Jag är inte så vass på beqeureltolkning osv, men vad jag sett på din blogg så har ju du stenkoll. Den är skriven av en medlem i Milkas där han kommenterar strålning under normal drift på ett kärnkraftverk. Intressant?

2008-10-30 @ 23:42:17
Postat av: Johan Simu

Hej,



Javisst, finns artikeln på webben? Maila mig isåfall adressen till
[email protected]

Kan inte lova att jag hinner skriva något svar men ska försöka :)

2008-10-30 @ 23:44:18
URL: http://gronarealisten.blogg.se/
Postat av: Anonym Arbetare

Jättebra, finns inte på webben, men jag scannar in den och mailar dig.

2008-10-31 @ 10:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback